Een nieuwe huisstijl voor Delta-Temp

Onze nieuwe catalogus is er!

Toen ik 6 maand geleden bij Delta-Temp begon vond ik het zelf een prioriteit om onze algemene catalogus te moderniseren en tegelijkertijd ook onze huisstijl te definiëren. Twee vliegen in één klap. En een mooie huisstijl maakt het dan ook zoveel makkelijker om hierop verder te bouwen in allerlei andere communicatiematerialen.

Relax, light & cool

Samen met mijn Duitse collega ontwierp en ontwikkelde ik onze algemene catalogus. Naast een uitgebreide voorstelling van Delta-Temp en de “voordelen van koeling huren”, vind je hier ook een overzicht van al onze producten en diensten, technische eigenschappen, accessoires, enz… in terug. Ok, het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk zijn we klaar voor het nieuwe seizoen. En al zeg ik het zelf: het resultaat mag gezien worden.

We wilden het vooral “light” houden. Ook onze core-business ‘verhuren van industriële koeling’ moest er duidelijk in voorkomen. Naast het industriële wou ik ook nog het facility-management in aanmerking laten komen. Uiteindelijk kwamen we uit bij onderstaand ontwerp. En weet u: voor mij voelt het goed aan. Wilt u de volledige catalogus in pdf-formaat raadplegen? Klik dan hier.

huisstijl delta-temp marketing bruno deneyer

En nu?

Deze nieuwe huisstijl wordt nu na verloop van tijd verder geïmplementeerd in al ons communicatiemateriaal: visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, website, emailmarketing, bestelwagens,… Zo zorgen we ervoor dat er een rode draad loopt doorheen onze communicatie en zowel ons imago als huisstijl sneller herkend wordt.

Hoe ga ik dit nu promoten?

Wel, eerst en vooral werd er een emailcampagne opgestart naar zowel onze klanten als prospects. Hiermee wou ik hen vooral op de hoogte brengen van onze nieuwe catalogus. In de email kregen ze 2 opties: ofwel een formulier invullen zodat ik hen onze catalogus per post zou kunnen opsturen, ofwel kunnen ze hem online in pdf-formaat raadplegen. Gezien onze heel selectieve doelgroep had ik geen al te hoge verwachtingen op gebied van respons. Mijn pronostiek was 2 aanvragen per post, en misschien enkele clicks om de pdf te downloaden. Tot nu toe staat de stand op: 12 aanvragen via post (NL: 7 / FR: 5) en de hoogste CTR ooit sinds mijn start bij Delta-Temp!

Volgende week staat er een nieuwe emailcampagne gepland. Deze zal verstuurd worden naar bedrijven die interesse toonden tijdens de telemarketing-actie die volgde op mijn Direct Mail. Uiteraard segmenteer ik ook de emailcampagne op dezelfde manier als de Direct Mail per sector. Ik verwacht hier zelfs nog een hogere rating omdat ik vermoed dat de betrokkenheid hier groter is. Keep fingers crossed!

Hieronder ziet u al een preview van deze emailcampagne. Misschien herkent u de header wel van voorgaande post? Die varieert dus inderdaad per sector…

Zo, bedankt voor het lezen en voor uw interesse. En nu ga ik de bbq aansteken en genieten van het mooie warme weekend. Volgende post zal niet over het werk gaan, maar over mijn citytrip in Sevilla!

Enjoy whatever you do!

Comments are closed.